De derde week in Suri - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Langenkamp - WaarBenJij.nu De derde week in Suri - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Langenkamp - WaarBenJij.nu

De derde week in Suri

Door: Bibi Langenkamp

Blijf op de hoogte en volg Bibi

18 Februari 2019 | Suriname, Paramaribo

Mijn derde stage week verliep veel soepeler dan de voorgaande weken. In het begin was het vooral meekijken, nu krijg ik toch steeds meer verantwoordelijkheid. In het begin van de dienst word je ingedeeld op kamers, en krijgen sommige collega’s een extra taak. Naast de vaste taken die er te doen zijn op de afdeling heb ik deze week verschillende (belangrijke) taken gehad; vocht- en voedingslijst bijhouden, het rapporteren van de cliënten bij wie ik ben ingedeeld zodat de overdracht goed verloopt, rapporteren van mensen die we van- en naar de OK brengen en hier van de formulieren invullen en het zorgplan aanpassen. Ik vind dit zelf best grote verantwoordelijkheden en vond het ook best spannend om te doen. In grote lijnen wist ik natuurlijk wat ik moest doen, maar af en toe liep ik vast. Gelukkig kan ik het dan wel aan andere collega’s vragen. Ik vind het fijn dat ik vertrouwd word met deze taken, en het geeft je ook een gevoel dat je echt meedraait in het team, en dat je ook wat leert. Ook heb ik deze week een anamnese gesprek mogen afnemen (een opnamegesprek). Dit hadden we vaak genoeg gehad op school, maar ook dit vond ik spannend om voor het eerst in het echt te doen. Gelukkig keek er iemand met mij mee en die kon me aanvullen op momenten dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Verder heb ik deze week mee gekeken met het inbrengen van een eenmalige katheter, het zetten van een infuus, en het geven van injecties. Een erg leerzame week vond ik zelf.

Ook dit weekend is weer lekker lang. Maandag 25 januari is een nationale feestdag in Suriname, dit betekend dat ik geen stage hoef te lopen. Het is namelijk de dag van de revolutie, ook wel bekend als de dag van de bevrijding en vernieuwing. In dit weekend ben ik naar de Centrale markt geweest, dit is een hele grote markt aan de waterkant, deze is echt heel groot en ze hebben er alles van groete/fruit, vis, kleding, bloemen, sieraden en nog veel meer! Ook ben ik verhuisd van kamer, gelukkig wel in het zelfde huis. De reden hier van is dat de nieuwe kamer iets ruimer was, en niet aan de wegkant zit. Mijn oude kamer zat wel aan de wegkant en dit was erg vervelend in verband met geluid en lichtinval, waardoor ik slecht sliep. Gelukkig heb ik nu bijna al mijn spullen op de goede plek. Ook heb ik dit weekend een tripje op de partybus gehad met mijn huisgenoten. Dit was een open bus, met muziek. Deze reed ons en andere studenten door de stad heen, en daarna werden we afgezet bij een soort bar/lounge en hebben we nog wat gedronken.

  • 27 Februari 2019 - 16:32

    Mendy Koenders:

    Heel erg leuk om te lezen Bibi, we wachten allemaal op de volgende update

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Groetjes uit Su!

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2019

De 4e week alweer!!

18 Februari 2019

De derde week in Suri

11 Februari 2019

De tweede week in Su

06 Februari 2019

De eerste stage week!

30 Januari 2019

De eerste dagen & kennismaking.
Bibi

Via deze weg hoop ik iedereen op de hoogte te houden van mijn avontuur in Suriname. Ik ga proberen elke week mijn blog te updaten. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn ervaring in het ziekenhuis, en natuurlijk van alle andere dingen die ik meemaak! Groetjes!

Actief sinds 24 Feb. 2019
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 2082

Voorgaande reizen:

29 Januari 2019 - 11 Juli 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: