De tweede week in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Langenkamp - WaarBenJij.nu De tweede week in Su - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Bibi Langenkamp - WaarBenJij.nu

De tweede week in Su

Door: Bibi Langenkamp

Blijf op de hoogte en volg Bibi

11 Februari 2019 | Suriname, Paramaribo

Ik kende mijn afdeling en de werkwijze van het ziekenhuis een stuk beter. De eerste week kon ik moeilijk in het ritme van mijn afdeling komen, dit komt natuurlijk omdat alles nieuw is en ik daaraan moet wennen. Het ziekenhuis is natuurlijk niet de nieuwste, dus alles wordt nog op papier gedaan. Dit vond ik erg onoverzichtelijk. Ook de overdrachten waren moeiljik te volgen, de mensen praten zacht, en gebruiken de afkortingen die wij (nog) niet kennen. Er is wel continu wat te doen op de afdeling. (Voor ons dan, de collega’s houden meer van slapen of zitten op een stoel) De 1e en 2e week keek ik vooral veel mee met collega’s, zodat ik het een volgende keer alleen af kan. Mijn taken bestonden dan ook vooral uit mensen van en naar de OK brengen, voorbereiden voor een OK, baden/wassen , het mobiliseren van patiënten na een operatie, helpen bij de toiletgang meekijken met verpleegtechnische handelingen zoals: wondverzorging, injecteren , infuus inbrengen etc. In de volgende weken hoop ik dit zelf te kunnen doen.

Weekend!

Van maandag tot donderdag werken betekent natuurlijk ook lekker lang weekend! Dit weekend stond in het teken van een poolparty met andere studenten en ons eerste tripje. Met de boot opzoek naar dolfijnen in de Suriname rivier, en daarna naar een lokaal dorpje om daar röti te eten, en rondwandelen en genieten van de rust. We moesten wachten tot het donker werd en dan konden we in een wankelig bootje door het moeras, opzoek naar de kaaimannen. Gelukkig hebben we die gevonden! Een minpuntje was dat midden op het moeras onze boot stuk ging, en we moesten over stappen in een ander bootje tussen de kaaimannen. Gelukkig zijn we levend overgekomen haha. Mijn conclusie: dit was een leuk 1e tripje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Groetjes uit Su!

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2019

De 4e week alweer!!

18 Februari 2019

De derde week in Suri

11 Februari 2019

De tweede week in Su

06 Februari 2019

De eerste stage week!

30 Januari 2019

De eerste dagen & kennismaking.
Bibi

Via deze weg hoop ik iedereen op de hoogte te houden van mijn avontuur in Suriname. Ik ga proberen elke week mijn blog te updaten. Ik ga jullie op de hoogte houden van mijn ervaring in het ziekenhuis, en natuurlijk van alle andere dingen die ik meemaak! Groetjes!

Actief sinds 24 Feb. 2019
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 2083

Voorgaande reizen:

29 Januari 2019 - 11 Juli 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: